Partnerschap Securex-Payflip maakt cafetariaplan nog aantrekkelijker: gedaan met grote administratielast 

Het aanbieden van een cafetariaplan wordt alsmaar meer een ‘no-brainer’. ​ Werknemers willen meer dan ooit zélf hun loonpakket samenstellen, in lijn met de evolutie naar de moderne werkplek die meer oog heeft voor het individu. Helaas komt daar traditioneel een grote administratieve rompslomp bij kijken – een drempel die heel wat bedrijven ervan weerhoudt om de stap te zetten. HR-dienstverlener Securex gaat daarom in zee met scale-up Payflip als sterke partner om die drempel maximaal weg te werken. “Via een geïntegreerd platform kunnen werknemers makkelijk zelf hun pakket samenstellen op een digitale, meer toegankelijke manier. Het geheel wordt bovendien automatisch doorgestuurd naar de loonverwerking. Een win-win voor zowel werkgever als werknemer,” klinkt het bij Hilde Stas, Operationeel Directeur bij Securex. 

Cafetariaplan als wapen in de war for talent 

De populariteit van het cafetariaplan zit in de lift, net omdat het zo flexibel inspeelt op de specifieke behoeften van de verschillende werknemersprofielen en ze er vaak netto-koopkracht mee winnen.

Bedrijven die een dergelijk plan aanbieden, doen dat met hun menselijk kapitaal in het achterhoofd. Ze profileren zichzelf als een aantrekkelijke werkgever en kunnen zo meer talentvolle medewerkers behouden en rekruteren. Het geeft hun ook een competitief voordeel tegenover andere werkgevers, wat des te belangrijker is in tijden waarin vacatures steeds moeilijker ingevuld geraken en de war for talent nog hevig woedt. 

Veel administratie, nog meer frustratie 

Toch merkt Securex dat er nog een heel aantal bedrijven twijfelt met een uitrol. Niet omdat ze de waarde niet zien, maar omwille van de bijkomende administratie en de extra werklast die het veroorzaakt voor de HR-afdeling. 

Enerzijds moet die vooraf toezien of alles in lijn ligt met onder andere de fiscale en sociale wetgeving, en anderzijds, volgend op de keuzes door de werknemer, moeten de nodige bestellingen en opvolging gedaan worden. ​ 

“Een cafetariaplan is een aantrekkelijke manier van verlonen. Werkgevers beseffen dat ook en willen het graag inzetten om hun huidige werknemers te behouden en toekomstige talenten aan te trekken. Toch merken we dat velen terughoudend zijn omwille van de administratieve en legale plichten voor de HR-dienst. Die extra werklast krijgen ze niet altijd vlot verwerkt wegens gebrek aan tijd en middelen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een oplossing waar zowel werkgevers als werknemers de vruchten van kunnen plukken,” zegt Hilde Stas van Securex.  

Geïntegreerd platform voor werkgever en werknemer 

Die oplossing vond HR-dienstverlener Securex bij scale-up Payflip. Payflip ontwikkelt sinds 2020 een geïntegreerd en geautomatiseerd platform waarin werkgevers en werknemers een eigen cafetariaplan kunnen opstellen, volledig conform aan alle legale en administratieve plichten. ​ 

Dat zorgt voor minder administratieve lasten voor werkgevers – en geeft meer individuele vrijheid aan werknemers. Zo is er een digitale integratie van financiële tools en leveranciers van extralegale voordelen. Daardoor kan een werknemer niet alleen aanduiden waarvoor die het budget wil inzetten, bijvoorbeeld een fiets, maar ook direct de aankoop doen. 

De door de werknemer gekozen voordelen worden automatisch verwerkt in de loonadministratie. De website en app zijn 7 op 7 raadpleegbaar en hebben een chatfunctie. Zo kunnen werknemers wanneer ze maar willen werk maken van de invulling van hun cafetariaplan, en via de chat steeds ondersteuning van Payflip krijgen indien nodig. 

“Payflip trekt al enkele jaren resoluut de kaart van het aantrekkelijker maken van een loonpakket voor zowel werkgever als werknemer. Werknemers zélf laten kiezen hoe ze hun pakket invullen (fiets, pensioensparen, vakantiedagen,..) in een digitale, geïntegreerde HR-omgeving die géén extra workload betekent voor HR is ons streefdoel,” zegt Maura Nachtergaele, CEO van Payflip. “Door met Securex samen te werken, creëren we de kans om een unieke 'flex reward wave' de Belgische markt in te sturen. We spelen elkaars sterktes uit, marktleiderschap en innovatie, om de beste HR experience aan Securex klanten aan te bieden.” 

Steven De Vliegher

PR Specialist, Securex

Steven Van de Broek

Media Relations, Weber Shandwick


Over Securex ​ ​

Ondernemerschap is de motor van onze economie en werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt startende en gevestigde ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming. Het gelooft sterk in een personeelsbeleid op maat van het individu en met oog voor duurzame inzetbaarheid. ​ ​ ​

Securex is de partner bij uitstek in ondernemerschap en tewerkstelling. Het biedt ruime en geïntegreerde dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak. ​ ​ ​

Securex behaalde in 2023 een omzet van 317 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt meer dan 1.900 medewerkers. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 90.000 bedrijven, 140.000 zelfstandigen en meer dan 5.500 partners. 

https://www.securex.be/nl

Over Payflip

Als jonge scale-up in het HR landschap, focust Payflip zich sinds 2020 op de uitrol van haar flexibel verloningssoftware die geïntegreerd is met meerdere benefit providers (fietslease, multimedia, verzekeraars) en sociale secretariaten. Voor Payflip zou flexibel verlonen de norm moeten worden, eerder dan de uitzondering – wat het geval was toen we de markt betraden enkele jaren geleden. Enkel de werknemers van grote corporates konden genieten van een flex plan, waarbij de werknemers van kleine en middelgrote bedrijven uit de boot vielen. De war-for-talent is er echter één van alle bedrijfsformaten en dat heeft Payflip geweten. Met haar klantenbasis van meer dan 1.300 klanten is Payflip de flexible salaries partner van zowel kleine, middelgrote als grote bedrijven.

De samenwerking met Securex kadert volledig in de strategie van Payflip om van flexibel verlonen de norm te maken. Door de klantenbasis van Securex een interessante offering te doen van het Payflip softwarepakket geïntegreerd met de Securex payroll services reduceren we de workload naar 0, waardoor de klanten zich in een handomdraai beter wapenen voor de o zo aanwezige war-for-talent.

https://payflip.be

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Securex

Ondernemerschap is de motor van onze economie en werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt startende en gevestigde ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming. Het gelooft sterk in een personeelsbeleid op maat van het individu en met oog voor duurzame inzetbaarheid. 

Securex is de partner bij uitstek in ondernemerschap en tewerkstelling. Het biedt ruime en geïntegreerde dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak. 

Securex behaalde in 2023 een omzet van 317 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt meer dan 1.900 medewerkers. Elke dag helpen ze samen zo’n 250.000 klanten, waarvan in België 91.000 bedrijven, 147.000 zelfstandigen en 5.700 partners.

www.securex.be